Valitukset

Jos et ole tyytyväinen tarjoamaamme palveluun, ilmoita siitä meille.

Norion Bank AB harjoittaa liiketoimintaa kolmella eri tuotemerkillä: Norion Bank (factoring ja yrityslainat), Collector (henkilökohtaiset lainat ja luottokortit) ja Walley (sähköisen kaupankäynnin maksupalvelu). Arvostamme pankin toimintaa koskevia mielipiteitä ja valituksia, sillä ne antavat meille mahdollisuuden tunnistaa mahdolliset ongelmat ja ratkaista ne ennaltaehkäisevillä toimenpiteillä.

Otamme mielellämme vastaan mielipiteesi Norion Bankista ja siitä, miten täytämme sitoumuksemme, ja pyydämme sinua välittämään ne asiakaspalveluumme. Keräämme jatkuvasti tietoja työntekijöiltämme havaitaksemme toiminnassamme esiintyviä puutteita tai virheitä.

Jos sinusta tuntuu, että asiaasi on käsitelty väärin, voit tehdä valituksen valitusosastollemme. Jos teet niin, pyydämme sinua kuvaamaan tapauksen mahdollisimman täydellisesti, jotta ymmärrämme, mistä tapauksessasi on kyse ja miten Norion Bank AB on mielestäsi toiminut väärin. Otamme valitukset mieluiten vastaan sähköpostitse, jotta sekä sinulla että meillä on hyvä dokumentaatio kuvaamastasi tapauksesta.

Kun lähetät valituksen, saat vahvistuksen siitä, että valitus on vastaanotettu. Pyrimme aina ratkaisemaan tapauksesi mahdollisimman nopeasti, kuitenkin viimeistään kahden viikon kuluessa. Jos jostain syystä vastauksemme viivästyy yli luvatun käsittelyajan, ilmoitamme sinulle syyn ja milloin voit odottaa meiltä vastausta.

Jotta voimme tehdä oikean päätöksen koskien valitustasi, keräämme kaikki tarvittavat tapahtumaan liittyvät tiedot. Tietojen kerääminen voi kestää tapauksestasi ja asianosaisista riippuen.

Jos päätöksemme on kielteinen, ilmoitamme siitä sinulle ja perustelemme päätöksemme.   Saat päätöksen kirjallisena, mikäli niin haluat. Sinulla on myös mahdollisuus valittaa päätöksestä toiselle osapuolelle tai viranomaiselle.

Kuluttajariitalautakunta

Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistua osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Postiosoite:
Kuluttajariitalautakunta
Box 306
00531 Helsinki

Puhelinnumero
010 366 5200

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan asiakkaan tulee ottaa yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Euroopan komissio

Sähköiseen kaupankäyntiin liittyvissä riidoissa asiakkaat voivat tehdä valituksen myös Euroopan komission verkkovälitteisellä riidanratkaisusivustolla.

Tuomioistuin

Asiakkailla on oikeus viedä asiansa käräjäoikeuteen. Kanne voidaan nostaa sen paikkakunnan käräjäoikeudessa, jossa asiakkaalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka Suomessa, tai siinä käräjäoikeudessa, jossa Norion Bank AB:n kotipaikka on tai jossa hallinto pääasiallisesti hoidetaan.

Norion Bankin käsittelijä

Norion Bank AB:n Head of Complaints on täysin itsenäinen ja riippumaton osapuoli, jolla on oikeus tarkastella ja harkita uudelleen aiempia päätöksiä ja niihin liittyviä toimia, jotka on tehty asian käsittelyn yhteydessä. Valituksen käsittelijän päätöksen on oltava objektiivinen.

Jos haluat, että Norion Bankin ylempi viranomainen tarkastaa valituksesi, voit ottaa yhteyttä Norion Bankin valitusasiamieheen osoitteessa complaints@norionbank.se tai kirjeitse alla olevaan osoitteeseen.

Jos haluat lähettää valituksen Norion Bankille, tarvitsemme sinulta seuraavat tiedot:

  • Nimesi ja yhteystietosi
  • Maininta siitä, mitä valitus koskee
  • Kuvaus olosuhteista, jotka ovat johtaneet valitukseesi.



Postiosoite
Norion Bank AB
Box 119 14
404 39 Göteborg
SWEDEN

Puhelinnumero
+46 (0) 10 161 00 00